lørdag 23. februar 2013

Blogganbefaling

Jeg ble nylig oppmerksom på en blogg som handler om armhulehår på kvinner. Forfatteren utfordret seg selv til en høvelfri måned, og har postet sine tanker og følelser rundt dette ettersom hårene har grodd. Innlegget jeg linker til her er på dag 30, altså den siste dagen. Det er et innlegg som, synes jeg, mer er et skråblikk på mote- og skjønnhetsbildet, hvem som setter det, hvem som følger det, og hvem som dømmer etter det, enn det er et innlegg om kroppshår i seg selv. Innlegget kan leses frittstående, jeg følte ikke at jeg gikk glipp av noe ved ikke å lese bloggen kronologisk. Forfatteren har også skrevet et gjesteinnlegg hos uperfekte jenter

Virkelig inspirerende lesestoff.

Edit: Har lest videre i bloggen, og fant et sitat jeg vil dele: "Så kan vi jo spørre oss; er det denne kroppsbekreftelsen som gir oss mening med livet? Bruker vi ønsket energi og tid på kroppen, eller dør vi snart av overdose?"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar